جمعه, 10 فروردين 1403

رفع چروک صورت در دوران شیردهی و تزریق بوتاکس

مادران میتوانند بعد از زایمان بسياري از محدودیت های زمان حاملگی در مورد خوراکي ها و فعالیت های گوناگون را فراموش کنند، ولی درصورتی که نوزاد از شیر مادر تغذیه کند، مادر باید مراقب مصرف داروها و فراورده های خاص باشد، به دلیل آن که برخی داروها از راه شیر مادر به نوزاد منتقل میشود. بوتاکس دارویی است که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم به دست مي‌آيد و پزشکان مطمئن نیستند که آیا این دارو در شیر ترشح ميشود یا خیر. سم بوتاکس باعث فلج ميشود. اگر سم بوتولینوم به دست متخصص خبره تزریق نشود، بسیار خطرناک و چه بسا کشنده خواهد بود.
انجمن پزشکان کودکان امریکا معتقد است که بعید است مقدار قابل توجهی بوتاکسی که در درمانهای زيبايي تزریق ميشود، به نوزاد اسیب برساند. بدین ترتیب به مادرانی که به فرزند خود شیر می‌دهند یا قصد این کار را دارند، سفارش ميشود که مسلما در مورد تزریق بوتاکس با پزشک مشورت کنند و همينطور بهتر است تزریق بوتاکس را به بعد از، ازشیر گرفتن نوزاد موکول کنند.
در بوتاکس و شیردهی تخلیه شیر و دور ریختن آن روشی است که درصورتی که مادر احتمال دهد مواد مضری موقتاً در شیر سینه اش موجود است ، انجام ميدهد . اما به این ترتیب مواد سمی شیر سینه از بین نمی رود. بلکه احتمال انباشته شدن سموم در شیر کاهش می یابد. تا به حال هیچ پژوهشی در زمينه مدت زمان خروج بوتاکس از شیر مادر یا طول مدت ترشح آن در شیر انجام نشده است. بوتاکس برعکس الکل یا داروهای ديگر ماه های زيادي در بافت موضعی باقی می ماند. در نتيجه روش تخلیه شیر و دور ریختن آن راه حل موثری نیست.

عوارض جانبی احتمالی تزریق بوتاکس در زمان شیردهی:

تزریق بوتاکس در طول شیردهی میتواند از مادر به کودک انتقال یابد. ولی تزریق بوتاکس دارای نوروکسین هایی است که میتوانند در دوزهای زیاد و یا برای افرادی که آلرژی به این مواد شیمیایی دارند، خطرناک باشند.

بیماري یا عفونت ناشی از سم بوتولینوم، به اسم بوتولیسم شناخته ميشود . بوتولیسم میتواند کشنده باشد، به خصوص برای نوزادان، زنان حامله و همچنين افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.
 
منبع: سلامت نیوز

نظر سنجي

  

مشاهده تصاوير پكس

ورود و عضویت

تماس با ما

آدرس: تهران، خيابان شهيد لواساني (فرمانيه ) - نرسيده به چهار راه فرمانیه  - پلاك  20
تلفن :    28152000
Email : این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید